bgVesti

София

Cloudy
0°C
Нед

Пловдив

Light Rain
2°C
Нед

Бургас

Cloudy
0°C
Нед

Варна

Rain / Windy
5°C
Неделя
неделя, 26 октомври 2014 г.
Бойко не наднича под юргани
Написано от bgВести   
Понеделник, 14 Май 2012 10:12


Досега само за гей браковете не беше се произнасял премиерът Бойко Борисов. Не беше, само защото не бяха се сетили да го питат. Тази несправедливост беше поправена в "Опасно близо" по bTV. И той се произнесе: да правят каквото искат, аз под юргани не надничам.

След като Борисов се произнесе за любовта на мъж към мъж и заниманията им под юргана, още един незаслужено допускан досега пропуск беше запълнен с това неделно интервю - премиерът влезе и в роля на фешън-полиция (модата досега не беше тъй близо до сърцето му) и даде оценка на гардероба и обувките на Корнелия Нинова - хубави били, сиреч скъпи...

Съгласи се Борисов и на психотест да се яви, стига парламентът (тоест мнозинсството на ГЕРБ) да го прати.

Започна интервюто по детски невинно - за щъркелчетата, които носят бебетата, и за това как заради тяхното гнездене се бавят магистралите.
Леко изостана водещата от темпото на тематичното разнообразие и взе, че настъпи премиера по мазола - каза му, че любимата му тема е престъпността. А както дори пенсионелите и малчуганите в забавачката знаят, първата по важност тема са магистралите, "опасали в пръстените си цялата държава - както го вижда Началникът от небето". Престъпността може и да е била приоритетна тема на Борисов, но това беше в един друг период, останал в историята като "Ние ги хващаме, те ги пускат". Сега тя е болното му място.

Без изненади премиер-министърът се произнесе по всички въпроси, не случайно тв участието му беше анонсирано от Росен Петров по следния начин: "Бойко Борисов за актуалните събития в България и Европа". Макар че после беше разширена и географията на това участие - водещата накара събеседника си да прескочи отвъд океана и да стигне до животрептущия дебат, претоплен в САЩ предизборно - за хомосексуалните бракове.

Използва участието си Борисов и за да похвали ГЕРБ и себе си, че са безотказна машина за избори и вкупом и самостоятелно бият всеки ден останалите партии по всяко време и навсякъде. (С изключение на тежата авария вчера - случала си точно по времето на това интервю, когато на вота в Кюстендил ГЕРБ изгуби дори от БСП и изостана на позорното трето място в местия парламент).

Но да се придържаме към фактите и тяхната последователност и многопосочност. Затова ви предлагаме цялото интервю на премиера "Опасно близо" с Диана Найденова, анонсирано от Росен Петров, известен като "Нека говорят":

Водещ: Уважаеми зрители, в края на седмицата се случиха много полицейски акции. Заловиха Таки, Хамстера и Очите, задържаха сина на бизнесмена Гриша Ганчев, братя Галеви изчезнаха, а Франция бе оглавена от социалист. За всичко това Диана Найденова бе опасно близо с министър-председателя Бойко Борисов.

Водеща: Вълнувате се от спокойствието на птичките и щъркелчетата, господин премиер, а народът гладува. Скоро, според опозицията, няма кой да се движи по гордостта - магистралите, заради мизерията. Здравейте.

Бойко Борисов: Първо добър вечер на вашите зрители. Но се вълнувам за птичките и щъркелчетата, защото се вълнувам повече за хората. Ако не бяха ни спрели сега да можем да работим на магистрала „Хемус", до края на годината хората нямаше, особено петък и неделя, да влизат в тези огромни задръствания по гара „Яна" и Богров. Хората има какво да ядат и аз съм убеден, че когато станат готови инфраструктурните проекти, и хората ще бъдат по-щастливи и ще имат повече спестявания и повече работа, повече инвестиции. А младите хора няма да цъкат с език сега, както го правят като се върнат от чужбина и казват: „Ей, какви магистрали, какви пътища, каква инфраструктура има", а ще им харесва повече.

 

Водеща: Българите очакват от министър-председателя си по същия начин да изрежда как са увеличени доходите на населението, как са нараснали пенсиите.

Бойко Борисов: Има нещо, което плаши всички премиери в света. Това е МВФ. Защото те обикновено, когато дойдат, налагат най, най-тежките дисциплинарни мерки и обикновено това са намаляване на заплати, намаляване на пенсии или замразяване. Почти винаги е така. Те казват така: „Разумните и решителни политики и силните буфери осигуриха устойчивост на България по време на световна криза. Сега, вижте, аз знам, че на всеки ще му хареса да кажем: „Драстично ще вдигнем и пенсии и заплати" и искаме да го направим. Но трябва да харчим толкова, колкото произвеждаме. Иначе, за нещастие, ние имаме един много положителен пример какво се случва, когато не се спазва финансова дисциплина.

Водеща: Гърция ли ще ни кажете?

Бойко Борисов: Това е Гърция. И виждате какви партии влизат в техния парламент, виждате в каква политическа, сега вече, криза влизат. Не могат да си направят правителство. Спират им отново парите. просто съжалявам, че ги давам за пример, но те са наши съседи и е много важно Гърция бързо да се оправи.

Водеща: Вижте какво се случи във Франция. Французите, над 80% от гражданите на френската република, казаха „не" на стягането на колените, „Искаме растеж".

Бойко Борисов: И?

Водеща: Какво и? Сега социалист ще управлява Франция. Ще се разбира вероятно трудно с Меркел.

Бойко Борисов: Социалистите в Гърция пък са едва трети. ПАСОК - партия с толкова годишна история, е трета на изборите в Гърция след управление.

Водеща: Така е.

Бойко Борисов: Така че, да, и ние искаме. И ние искаме растеж, и ние искаме високи доходи. Всеки го иска.

Водеща: Вие следвате политиката на т.нар. тандем „Меркози" за затягане на коланите. А в Европа вече се говори сериозно за това, че правителствата трябва да работят за растеж, за да може и да вдигнете заплатите.

Бойко Борисов: Всички сме за растеж.

Водеща: Как?

Бойко Борисов: Но първо растеж на икономиката, която води до вдигане на пенсиите и заплатите. И ние догодина и тази година започнахме да вдигаме минималните пенсии, минималните заплати. С всеки мъничък ръст на икономиката ние адекватно повишаване. Вижте, едно е, което говорят преди избори във Франция. Сега, когато техният президент се сблъска с реалността, и ако тръгне да вдига бюджетните дефицити, ще видите, че впоследствие Франция ще има проблеми. Така че пред новото френско ръководство, на което разбира се му пожелавам успех и аз мисля, че ние ще работим прекрасно и с тях, му предстоят първо много, много работа и тежки реформи.

Водеща: Обаче гледах ви в петък в парламента. И аз се зачудих като Корнелия Нинова, която ви попита докога ще ходите в Народното събрание да правите циркове, нарече тя, поведението ви.

Бойко Борисов: Аз не се учудвам, че вие ми цитирате Нинова. Нинова прави циркове. Всичките ми питания само са от нея. и тя дори не знае вече какво да пита. Имах въпрос за какви намерения имам. Тя вече не знае какво да пита и шита за намерения. Така че, когато те говорят за цирк, обикновено получават много лоши резултати на избори. Те да си гледат тяхната партия. Корнелия Нинова, ако бях на нейно място, щях да се ужасят от думите на господин Първанов, че към него в черен PR над 1 млн. лв. официално /.../...

Водеща: Вярвате ли в това?

Бойко Борисов: ... са изпратени в медиите.

Водеща: Вярвате ли в това?

Бойко Борисов: Не, това го казва Първанов. И Корнелия Нинова би трябвало да го покани, да се срещне с парламентарната група на БСП да каже кой е дал тези пари, на кои медии са дадени, кои медии са въвлечени в черен PR срещу бившия президент. Това по- ме интересува. А иначе кой как се държи в парламента, хората са тези, които гласуват на избори и ни оценяват. Аз на нея не й давам оценка. Ходи с най-прекрасни тоалети, прекрасни обувки, всеки път различни. Изпитвам уважение към нея. Но нека не ми дава тя оценка. Те да се съберат сега и да видят откъде са тези пари за този черен PR, дали пак не са от Хохегер. И тогава...

Водеща: Да разбирам ли, че вземате страна в спора в левицата в навечерието на конгреса им?

Бойко Борисов: Не, не вземам страна. Аз съм потърпевш. Всички избори досега, преди, по време на предизборната кампания, срещу мен е извършван, и партията ми черен PR. Помните секирите, които пусна БСП в клипа си. Помните листовките, които излязоха с мен и зад мен...

Водеща: Костов.

Бойко Борисов: ... наднича Костов. И казваха: „Който гласува за Борисов, гласува за Костов". Абсолютна лъжа. Но някой даде много пари това да се случи, да върви по медиите. И сега и Първанов казва същото. Вече един от тях го казва, бившият президент го казва. И затова аз мисля, че вие трябва да му обърнете внимание.

Водеща: Ама хайде да довършим изречението. Аз съм съгласна. Чухте ли го той, давайки пример с онова, което прави левицата срещу него, каза, че ако ГЕРБ са направили машина за печелене на избори, визирайки последните избори 2 в 1, социалистите от „Позитано" 20 - ръководството, настоящото, е направило машина за правене на конгрес. Той визира и вас.

Бойко Борисов: Не. В кое?

Водеща: И манипулации на изборите.

Бойко Борисов: Че ние сме машина избори, това е факт. Ние работим всеки ден за избори. Всеки ден аз съм на избори. Откривам, проверявам, инфраструктурни проекти, даваме пари за младежката безработица. И що за глупост е това? Във всички големи градове на България, сиреч там, където изборите не могат да се манипулират по никакъв начин, където стотици хиляди гласуват, ГЕРБ спечели изборите. София, Варна, Бургас, Пловдив, Стара Загора, Нова Загора, Ямбол, Благоевград, Русе, Плевен, Габрово, Севлиево.

Водеща: Колко сте щастлив, изреждайки тия градове!

Бойко Борисов: Щастлив съм, защото ако е вярно това, което казва Първанов, трябват милиарди, за да купят тези гласове. Това са пълни измишльотини.

Водеща: Съгласни ли сте да направим рязък завой към любимата ви тема...

Бойко Борисов: Да.

Водеща: ... престъпността? Да търся ли връзка между сериозната активност на полицията през последните дни и присъствието на евроекспертите в навечерието на доклада?

Бойко Борисов: Не. Едни подобни операции се планират с много, много дори седмици и месеци.

Водеща: И все пак, макар в новините да изглежда, че се борим с престъпността, като теглим чертата братя Галеви ги няма, Гриша

Ганчев съобщи по БТВ, че МВР го е тарашило, цитирам, не на база доказателства, а е правило преразказ по картинка.

Бойко Борисов: И какъв ви е въпросът?

Водеща: Въпросът ми е това ли е борбата с престъпността?

Бойко Борисов: Разбира се. Братя Галеви - знакови личности в престъпния свят, да, разбира се, имаше правителства, с които си се срещаха вътрешните министри с тях, разбира се, в момента имат окончателно издадени присъди за по няколко години затвор. 4, 5, 6. Ефективен затвор. Това, че ги няма, това само утежнява тяхното положение. Те вече не могат да бъдат в никакви по-леки режими, които се говореше, че ще бъдат. Точно обратното. Те рано или късно ще бъдат задържани. Година, две, три, няма значение. Те ще се крият, ако разумът им е дотам изхвърчал, ще се крият и рано или късно Интерпол, Европол, нашите партньори ще ги открият и ще бъдат задържани и ще излежават присъдите си при сигурно много по-тежки условия. Така че аз поздравявам съдебната система за това, че и прокуратурата и съдът са взели тези решения. Това че ги няма, просто е въпрос на време. Те ще лежат дълго в затвора. Това е факт неоспорим.

Водеща: Но рядко се чува главният прокурор да изостря тона по отношение на ваши изказвания. А по повод упрека ви, че трябва да се питат съда и прокуратурата защо братя Галеви ги няма, той ви препоръча задочно да се позовавате на здравия разум и да четете законите.

Бойко Борисов: Да, здравият разум е този. Когато има подобни лица, нищо не пречи на прокуратурата, особено след втората инстанция, да им иска постоянна мярка.

Водеща: На какво основание?

Бойко Борисов: На това, че са престъпници. И вече съдът, не аз, не който и да било... И е хубаво да говорим за тези лица с X и Y, за да не стане утре някой и да ни съди, когато вече съдът се е произнесъл, съдът ги е обявил за престъпници, нищо не пречи да се поиска мярка и да бъдат задържани в ареста. Още повече, виждате, практиката показва, че подобни лица на свобода, дори под домашен арест или с парична гаранция, оказват влияние на свидетели.

Водеща: Когато става въпрос за ощетяване на бюджета със стотици хиляди евро, защо Гриша Ганчев не е бил чут през последните две години, когато е искал съдействие от финансовото министерство, за да се спрат тези злоупотреби, а днес крещи по всички телевизии, че го преследват без основание, че крадците са другаде?

Бойко Борисов: Нека да изчакаме да си свършат разследването колегите и тогава да го коментираме. Нормално е той да се изказва така, защото е баща. Синът му беше задържан. Аз мога да кажа само, че особено с връзването на касовите апарати в областта на горивата, в областта на данъчните и митниците, заедно, приходите в бюджета се увеличиха драстично, за радост. Този месец с 450 млн. повече. Миналия месец бяха с 1 млрд., откакто заработи системата. Това, което в момента се прави и по захарта. Мисля, че, да, всеки може да каже: „Защо бавно действате?". Ами защото е много дълъг технологичният период, за да се направят конкурси, за да се направи оборудване, след това да се приеме. Някъде се правят по няколко и, съответно, промени на законите, след това наредби. Иска ми се и на мен да става по-бързо, но факт е, че в България се случват неща, които само сме си мислели, че могат да станат, те стават факт. Нека да се завърши разследването. Аз само мога да уверя господин Ганчев, че никой няма да бъде пожален по веригата, по която вървят в момента прокуратурата и МВР. Никой няма да бъде пожален.

Водеща: Включително онези фирми, за които той твърди, че са крадците. Не назова имена, но каза, че са фирми от София, Пловдив и Карнобат.

Бойко Борисов: Да, и мога да му гарантирам и да го убедя, че по тях се работи също много активно и просто тя машината върви. Той сега да гледа да докаже своята невинност.

Водеща: През седмицата депутати от ГЕРБ поискаха всички, които са на ръководни и избираеми постове, да минават психотест. Вие съгласен ли сте да ви проверят дали в управлението, освен на стрес, не сте подложен и на такова психическо натоварване, че да луднете, да кажем?

Бойко Борисов: Има логика в това. Човек когато отиде за шофьорска книжка или да носи оръжие, минава през различни тестове, включително и такива. Динамиката и натоварването е такова, че ние го плащаме със здраве. А здравето е дали сърце, дали инсулт, дали... На всеки може да му се случи. Повтарям, стресът е огромен, отговорността е огромна, напрежението е огромно. Всеки ден е фронт. Това със сигурност дава отражение.

Водеща: Вие нормален ли сте?

Бойко Борисов: Надявам се. Но ако парламентът реши, ще отида да се подложа и аз на тест. Ако ме замерят след парламентарен контрол, когато, те в общи линии са такива - Мая Манолова и Нинова, 99% от питанията са ми от тях, сигурно ще дам отклонение. Връх на своята психическа издръжливост представлява това ми отиване. Защото те не питат, за да получат отговори. Те питат, за да се покажат. Те питат, за да ме изнервят и евентуално да сгреша.

Водеща: Барак Обама подкрепи през седмицата гей браковете. Изказването ми беше наречено революционно. Вие какво мислите, особено в навечерието на поредния гей парад в България?

Бойко Борисов: Аз имам едно задължително правило, което от дядо ми съм го наследил, на баба от брат имам предвид, „В личния живот на хората, под юргана на хората никога не се бъркай" ми е казал още като съм бил дете. „Дори на най-големия си враг, ако разбереш, че жена му или мъжът изневерява, няма да им казваш", на половинките имаше предвид. Бил съм дете, когато ми го е казвал. Всеки има право да решава сам за себе си как да живее, кой да обича, как да прекарва нощите си. Така че тези, които имат такава ориентация, са свободни да го правят, стига да не пречат на другите. Както и останалите, разбира се.

Водеща: Вие сте прав, но има едни разпоредби, едни норми, по които се движи нашето законодателство и създава редица рестрикции пред любовта на такъв тип хора.

Бойко Борисов: Нека се обичат. Не пречи...

Водеща: Не могат да имат деца.

Бойко Борисов: Те така или иначе не могат.

Водеща: Децата им...

Бойко Борисов: Мъж с мъж?

Водеща: Могат да осиновят дете.

Бойко Борисов: Хайде да не обидим наши съседи, когато попитали радио „Ереван" може ли мъжът да роди дете, те казали: „Не може, но в една наша съседка опитите продължават". Сега, всеки си мисли за съседката, но това е виц. Така че те така или иначе не могат. Аз поне не знам. Може би някъде опитват много активно, но аз...

Водеща: Създаването на семейство, осиновяването на деца, равните права на такъв тип двойки с другите брачни двойки, които са между разнополови партньори, са проблем навсякъде по света, знаете.

Бойко Борисов: Вижте, мисля, че България изгражда своята демокрация много усилено. Ние всеки ден сме вторачени в своите проблеми, но ако можем да я видим за тези 20 години колко много проблеми и колко се е случило в България, дори и ние, които се критикуваме помежду си с другите партии, ще отчетем, че много неща са направени. Нека се обичат. Но за да се случи нещо, обществото трябва да узрее за него. Не знам дали е днес моментът и дебатът по този въпрос. Аз бих се върнал на темата „тютюнопушене". И това, че ОК, на спирките разбирам, има логика, защото ако този до вас пуши, спирката е голяма, можеш да отидеш на пет метра от него, няма да ти пречи. Или ако от едната страна духа вятърът, ще минеш от другата страна. Има къде да маневрираш. Но на стадионите трябва да бъде збранено пушенето. Мои познати бяха на мача на „Уембли", сега на финала, на „Ливърпул" с „Челси".

Водеща: Не се пуши?

Бойко Борисов: Пушачи. И снощи ми се обадиха по телефона след новините и казах: „Ей, никой не пуши". Викам: „А вие пушихте ли?". Вика: „Е как ще пушиш? Нали всички около теб не пушат и то е невъзпитано да извадиш цигара". И казвам защо не трябва да се пуши на стадионите. Защото ти имаш номерца на билета и сядаш. И ако този до теб през цялото време пуфка и димът ти идва в носа, за какво си му длъжен? Повтарям, там, където... Казват, парковете. Да, но ако някой пуши, ще отидеш на съседната пейка. Парковете са големи. Има къде да маневрираш, за да не ти пречи. И така по някакъв начин се запазват на пък тези, които искат да си пушат, да си седне на въздух и запали цигара. Но стадионът не е това място. И аз, дано има възможност, не ми е останало време даже, бих настоявал пред ГЕРБ на стадионите да се забрани пушенето.

Водеща: Накрая, Кубрат Пулев е в „Пожелахте да говори" тази седмица. Какво ще му кажете вие след онези постижения, които той извоюва за страната ни?

Бойко Борисов: Аз вече му го казах на него.

Водеща: Чухте се сигурно?

Бойко Борисов: Да, ние се познаваме добре. Даже футбол някой път играем заедно. Брат му е много сериозен мъж също. Не мога да кажа, че сме приятели, но сме хора, които си симпатизираме по линия на спорт. И чест му прави, че сложи знамето си на гърба, чест му прави така добре се справят и той и брат му. Просто правят една пътека, история правят в бокса. Най-сетне след такива добри боксьори, които имахме в не толкова далечното минало, отново имаме на ринга подобни професионалисти. Истински му пожелавам успех. Истински му благодаря от името на всички българи, които обичаме спорта, за това, че видяхме българския флаг при една много добра негова победа. Това мога да му кажа само.

 

 

Коментар

ГЕБР загуби властта

понеделник, 18 февруари 2013 | bgВести

article thumbnailСтраната е в политическа криза, а ГЕРБ съвсем закономерно загуби властта.
повече...

ГЕРБ - едно голямо нищо

понеделник, 30 юли 2012 | bgВести

article thumbnailЕрозирало, неефективно и противоречиво. Това е управлението на ГЕРБ, според водещите български социолози.
повече...

Прочетен вестник

Доган разлая кучетата

вторник, 6 ноември 2012 | bgВести

Доган сее сепаратизъм - под това заглавие вестник Сега коментира изказването на лидера на ДПС, че...

Казано

article thumbnailБойко Борисов

Всеки ден самолетът на ГЕРБ лети в парламента, всеки ден се опитваме да показваме на хората, че и без "Трибестан" може да се вдига.